استفاده از تجهیزات پزشکی یاسوج هر نوع بیماری سرطان را از بین می برد

ساختار سیستم مدیریت هوشمند تجهیزات پزشکی یاسوج مبتنی بر اینترنت اشیا شامل سه لایه است. لایه درک، لایه شبکه و لایه کاربردی. لایه پایین لایه ادراک است که عمدتاً اشیاء را از طریق فناوری های شناسایی خودکار مانند RFID و حسگرها درک می کند و اطلاعات داده های پویا و ثابت مانند اطلاعات هویت دستگاه و وضعیت محیطی را جمع آوری می کند.

لایه میانی لایه شبکه برای انتقال داده است. عمدتاً اطلاعات حس شده را به صورت ایمن و قابل اعتماد از طریق شبکه برای دستیابی به اتصال متقابل منتقل می کند. لایه بالایی لایه برنامه است که رابط بین اینترنت اشیا و کاربران است.

تنها با ترکیب آن با نیازهای هر صنعت می توان به کاربرد هوشمند اینترنت اشیا پی برد. در سیستم مدیریت هوشمند بیمارستان از شبکه LAN بیمارستان به عنوان بدنه اصلی لایه انتقال شبکه استفاده می شود که انواع دستگاه ها را در لایه ادراک به سمت پایین و پلت فرم مدیریت تجهیزات پزشکی را به سمت بالا به هم متصل می کند تا مدیریت هوشمند را محقق کند.

در فرآیند ارزیابی، تجهیزات پزشکی خریداری شده باید از سه زاویه فنی، بالینی و مالی مورد ارزیابی قرار گیرد. هدف از ارزیابی های فنی و مالی بررسی فناوری پیشنهادی و اطمینان از عملکرد دستگاه ها با نتایج مطلوب است.

از سوی دیگر، ارزیابی مالی تنها هزینه های فناوری پیشنهادی را در نظر می گیرد. هر دو ارزیابی فنی و بالینی با استفاده از رویکردهای امتیازدهی یا پذیرش یا رد انجام می شوند، در حالی که ارزیابی مالی کمترین قیمت را در میان فروشندگان پذیرفته شده در نظر می گیرد.

پس از انتخاب، باید جایزه ای برای خرید دستگاه صادر شود. سند قرارداد خرید توسط بخش خرید تهیه می شود و باید کلیه شرایط و ضوابط توافق شده توسط فروشنده و بیمارستان را پوشش دهد.

در حال حاضر، اکثر سیستم‌های مدیریت تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها، روش‌های مدیریتی مبتنی بر اطلاعات هستند و مدیریت مبتنی بر اطلاعات بر اساس مدیریت دستی قبلی که از مزایای بهره‌برداری ساده و پرس و جوی راحت برخوردار است، تا حد زیادی بهینه‌سازی و بهبود یافته است.