نارنگی در میدان بار ساری موجب راه رفتن یک فرد فلج شد

نارنگی در میدان بار ساری و کلمانتین ها با وجود اینکه اندازه کوچکی دارند، مملو از ویتامین C هستند، یک ویتامین ضروری که با تحریک عملکرد گلبول های سفید از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند. ویتامین C همچنین برای بسیاری از عملکردهای دیگر در سراسر بدن شما، از جمله تولید کلاژن برای تقویت پوست، مفاصل و استخوان ها و برای متابولیسم آهن مورد نیاز است.

در حالی که هر دوی این میوه ها منابع خوبی از ویتامین C هستند، اگر می خواهید بیشترین سود را برای شما به ارمغان بیاورید، کلمانتین را به جای نارنگی انتخاب کنید. خوردن دو عدد از آنها بیش از یک روز کامل ویتامین C را تامین می کند. علاوه بر ویتامین C، هر دو میوه حاوی ترکیبات کاروتنوئیدی هستند.

اینها رنگدانه های نارنجی و زرد در گیاهان هستند که به عنوان پیش ساز ویتامین A عمل می کنند، به این معنی که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شوند. آنها همچنین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و از سلول ها و DNA در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

کاروتنوئید اصلی موجود در پرتقال ماندارین بتا کریپتوکسانتین است. علاوه بر این، مقادیر کمی آلفا و بتاکاروتن وجود دارد. اگر به جای نوشیدن آب نارنگی، کل میوه را بخورید، کاروتنوئید بیشتری دریافت می کنید. نارنگی و کلمانتین تقریباً مقادیر یکسانی از کالری، درشت مغذی ها و فیبر را فراهم می کنند.

هر دو همچنین ترکیبات کاروتنوئیدی پروویتامین A را تامین می کنند، اما کلمانتین ها ویتامین C بیشتری دارند. ممکن است آنها را برای جوانه های چشایی خود بخورید، اما افزودن نارنگی و کلمانتین بیشتر به رژیم غذایی شما ممکن است فواید سلامتی مهمی برای کل بدن شما داشته باشد.

نارنگی و کلمانتین دو گونه نارنگی هستند. هر دوی آن‌ها به خاطر طعم شیرین و پوست‌های نرم و راحت‌شان مورد توجه هستند. از بین این دو، کلمانتین ها شیرین تر و راحت تر پوست می شوند. از آنجایی که آنها بسیار به هم مرتبط هستند، جای تعجب نیست که نارنگی و کلمانتین دارای مشخصات غذایی بسیار مشابهی هستند. مانند سایر مرکبات، هر دو کربوهیدرات اما حداقل مقدار پروتئین و چربی دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.