انار در بازار تهران موجب کاهش آلودگی این شهر شد

انار در بازار تهران یکی از سالم ترین میوه های دنیاست. انار فواید باورنکردنی برای بدن شما دارد. به آن میوه الهی می گویند زیرا میوه ای است که بیشتر در کتب کلامی ذکر شده است. گفته می شود انار دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد توموری است و منبع خوبی از ویتامین ها به ویژه ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و همچنین اسید فولیک است.

این میوه شگفت انگیز سه برابر بیشتر از شراب و چای سبز آنتی اکسیدان دارد. مصرف انار خطر ابتلا به انواع بیماری ها را نیز کاهش می دهد. اگر از فواید انار اطلاعی ندارید می توانید به این مقاله نگاهی بیندازید.

قطر میوه انار که جزو میوه ها طبقه بندی می شود حدود 5-12 سانتی متر است. شبیه یک سیب قرمز با ساقه ای قرمز، گرد و گلی شکل است. مطالعات در مورد فواید انار نشان می دهد که می تواند فواید مختلفی برای بدن داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد.

پوست انار ضخیم و غیرقابل خوردن است، اما حاوی صدها دانه خوراکی است. اطراف هر دانه را یک پوسته بذر قرمز، آبدار و شیرین که به عنوان قوس شناخته می شود، احاطه کرده است. دانه های انار که به آن دانه می گوییم قسمت های خوراکی آن هستند.

نوشیدن روزانه آب انار نیز می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. غلظت آنتی اکسیدانی آب انار و توانایی تأثیرگذاری بر استرس اکسیداتیو آن را به یک کمک بالقوه برای باروری تبدیل می کند.

نشان داده شده است که استرس اکسیداتیو باعث اختلال در عملکرد اسپرم و کاهش باروری در زنان می شود. همچنین نشان داده شده است که آبمیوه به کاهش استرس اکسیداتیو در جفت کمک می کند.

اما محققان هنوز مزایای دقیقی که ممکن است به همراه داشته باشد را نمی دانند. نوشیدن آب انار به افزایش میل جنسی در مردان و زنان کمک می کند. دیابت را کاهش می دهد.

استرس را کاهش می دهد. طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ملکه مارگارت انجام شد، افرادی که آب انار می‌نوشیدند سطوح پایین‌تری از کورتیزول، هورمون استرس که در موقعیت‌های استرس‌زا افزایش می‌یابد، نشان دادند. آب انار برای سلامت قلب و عروق مفید است، اما در موارد نادر ممکن است با داروهای بیمار واکنش نشان دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.