با استفاده از انجیر محلی ظروف خود برق بیندازید

میوه ای مانند انجیر محلی حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است. در نتیجه، می تواند به بهبود تحرک و تعداد اسپرم کمک کند. بنابراین، میوه انجیر در افزایش تعداد اسپرم بسیار مفید است. یک مطالعه کارایی عصاره برگ انجیر را در افزایش تعداد اسپرم اثبات می کند.

انجیر سلامت دستگاه گوارش را تشویق می کند. یبوست یک مشکل گوارشی مکرر است. مردم از میوه های انجیر به عنوان یک درمان خانگی یا درمان طبیعی برای یبوست استفاده می کنند.

میوه انجیر سرشار از فیبر است که می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد. طبق مطالعات، فیبر به نرم شدن و ضخیم شدن مدفوع کمک می کند، یبوست را کاهش می دهد و به عنوان یک منبع پری بیوتیک یا غذا برای باکتری های مفید معده شما عمل می کند.

مطالعه دیگری نشان می دهد که عصاره یا خمیر میوه انجیر ممکن است به عبور غذا از دستگاه گوارش کمک کند. در نتیجه یبوست را کاهش می دهد و علائم اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو را کاهش می دهد.

اگرچه قند طبیعی موجود در انجیر تازه کالری بالایی دارد، اما چند عدد انجیر می تواند به عنوان یک میان وعده کم کالری عمل کند. از طرفی انجیر خشک قند و کالری بالایی دارد. به این دلیل که قند موجود در میوه ها هنگام خشک شدن غلیظ می شود.

علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان می دهد که عصاره برگ انجیر ممکن است سطح کلسترول خوب و تری گلیسیرید را افزایش دهد. بنابراین، به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

به حفظ سطح قند خون کمک می کند. یک مطالعه در سال 1998 شامل ده نفر مبتلا به دیابت نوع 1 می گوید که نوشیدن چای برگ انجیر همراه با صبحانه ممکن است نیاز به انسولین را کاهش دهد.

با این حال، میوه های انجیر، به ویژه خشک، قند زیادی دارند و ممکن است به طور موقت سطح قند خون را افزایش دهند. بنابراین، اگر در تنظیم سطح قند خون خود مشکل دارید، باید از خوردن انجیر خشک خودداری کنید.