با خوردن گل گاوزبان در سال 1401 لکه های سوختگی خود را از بین ببرید

تحقیقات دیگر نشان می دهد که حتی در دوزهای پایین روغن گل گاوزبان در سال 1401 می تواند موثر باشد. یک کارآزمایی بالینی انجام شد که در آن به افراد 1.4 گرم در روز روغن گل گاوزبان داده شد، روغن دانه پنبه به عنوان دارونما استفاده شد.

مشاهده شد که مکمل روغن گل گاوزبان حساسیت مفاصل را تا 36 درصد، امتیاز مفصل حساس را تا 45 درصد، تعداد مفاصل متورم را 28 درصد و امتیاز مفصل متورم را تا 41 درصد کاهش داد. هیچ بهبود قابل توجهی در گروه دارونما مشاهده نشد.

برگ گل گاوزبان یک تونیک عالی آدرنال است که روی قشر آدرنال برای احیا و تجدید غدد فوق کلیوی اثر می کند. چای یا تنتور برگ گل گاوزبان را می توان در مدت زمان معینی برای تغذیه و حمایت از آدرنال استفاده کرد. اثر تسکین دهنده و تقویت کننده سیستم عصبی مرکزی دارد و به ویژه در موارد خستگی عصبی مفید است.

گل گاوزبان همچنین حاوی سیلیکون است که می تواند اثر بازسازی قدرتمندی بر روی سیستم عصبی داشته باشد. گل گاوزبان در انتقال تکانه های عصبی مفید است و همچنین از آسیب عصبی جلوگیری می کند.برگ های گل گاوزبان به طور طبیعی ادرار آور هستند، دفعات و برون ده ادرار را افزایش می دهند و به پاکسازی سیستم از مایعات اضافی و تحریک کلیه ها کمک می کنند.

این باعث می شود که بدن اسید اوریک و کریستال های اضافی را دفع کند که می تواند باعث مشکلات بسیاری از جمله نقرس، آرتریت و سنگ کلیه شود. آنها همچنین سرشار از ترکیبات فنلی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و به کاهش آسیب رادیکال های آزاد که می تواند منجر به بیماری و پیری زودرس شود، کمک می کند.

سلامت معده گل گاوزبان دارای اثرات ضدباکتریایی علیه هلیکوباکتر پیلوری است، باکتری که می تواند باعث زخم معده و سایر اختلالات ناخوشایند گوارشی شود.