توضیحاتی درباره ی ماهی کفال

کفال گلی ماهی رنگارنگی است که جثه کوچکی دارد و در عمق متوسط ​​30 متر زندگی می کند. رژیم غذایی متنوعی دارد که بر پایه بی مهرگان کوچک است و فصلی بودن تولیدمثلی را نشان می دهد.

کفال های گلی کجا زندگی می کنند؟

این صادرات ماهی می تواند در مناطق ساحلی زندگی کند، زیرا با محیط هایی با عمق بین 20 تا 30 متر سازگار است. حتی در تابستان در بنادر یافت می شود. از نظر جغرافیایی، عمدتاً در اقیانوس اطلس شمالی و دریای مدیترانه واقع شده است. به روش ترجیحی، در قسمت پایین ستون آب، بر روی سطوح گل آلود یا شنی قرار دارد، از این رو نام آن است.

اندازه و وزن کفال گلی چقدر است؟

کفال قرمز دارای اندازه نسبتاً متوسطی است و به نمونه هایی تا 30 سانتی متر می رسد، اگرچه طول رایج ترین آنها 15 سانتی متر است و حداکثر وزن آن تا 1.5 کیلوگرم می رسد.

کفال گلی چه می خورند؟

کفال های گلی دارای رژیم غذایی اعماق دریای متنوعی هستند که تحت سلطه بی مهرگانی مانند نرم تنان، ایزوپودها و کرم های چندشاهی است. آنها برای یافتن غذای خود از یک جفت هالتر روی فک پایین خود استفاده می کنند که به عنوان اندام های حسی عمل می کند تا به آنها کمک کند تا در زیر سطح گل آلود جستجو کنند.

برای صید کفال گلی از چه طعمه هایی استفاده می شود؟

این ماهی معمولاً برای آماتورها صید آسانی نیست، روش اصلی صید آن ماهی قزل آلا است، به دلیل تمایل آن به کف گل آلود. همچنین می توان آن را با میله زیرین و با استفاده از غذای مورد علاقه اش یعنی کرم ها به عنوان قلاب گرفت.

ماهی کفال گلی چه زمانی زاد و ولد می کند؟

کفال‌های گلی دارای یک نوع تولید مثل فصلی هستند و دوره معاشقه و جفت‌گیری خود را بین آوریل و مه آغاز می‌کنند و چرخه بین اوت و سپتامبر به اوج می‌رسد. ماده تخمک ها را دفع می کند که بعداً توسط نر بارور می شوند. پس از چند روز از تخم بیرون می آیند و لاروهایی را ایجاد می کنند که در ستون آب باقی می مانند و سپس به سمت پایین حرکت می کنند.

ماهی دلمی

آیا کفال گلی خوراکی است؟

اگرچه این یک غذای لذیذ تصفیه شده نیست، اما می توان با ماهی کفال گلی، غذاهای مختلف خوراکی تهیه کرد که می توان آن را به صورت کبابی، در قابلمه یا در آماده سازی خوب از کمر آن میل کرد. گوشت سفید آن سرشار از امگا 3، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و مقدار کمی چربی و سدیم دارد، بنابراین مصرف آن به طور معمول توصیه می‌شود. یک کیلو کفال قرمز می تواند ارزش تقریبی 20 یورو داشته باشد.