خواص ماهی کفال

کفال: آن ماهی گرانبهای آبی یا سفید که در واقع صورتی است. کفال قرمز به دلیل طعم و بافت جالبش ماهی بسیار ارزشمندی در غذای ماست. علاوه بر این، به دلیل رنگ چشمگیر صورتی یا ماهی سالمونی (از این رو نام آن) و خواص تغذیه ای آن، که باعث می شود در هر جشنی مورد توجه قرار گیرد، به ظروف خاصیت بی چون و چرای می دهد – و چرا که نه؟ همچنین برای برخی از هوس های روزانه. پس از پاییز که فصل ستاره ای برای کفال قرمز است استفاده کنید.

صادرات ماهی

کفال سفید یا آبی؟

این ماهی آبی گرانبها معمولاً بین 10 تا 40 سانتی متر است. و حدود 500 گرم (حداکثر 1 کیلوگرم). این به راحتی در اقیانوس اطلس و مدیترانه یافت می شود و نمونه هایی است که در دومی با ارزش ترین نمونه ها گرفته شده است.

دو گونه وجود دارد: گل (Mullus barbatus)، که از کف ماسه ای تغذیه می کند. و صخره (Mullus surmuletus) که هر دو در عمق حدود 120 متری در میان صخره ها به دنبال روزی هستند. برای این کار آنها دو هالتر لمسی زیر سر خود دارند که با آنها به دنبال غذای خود می گردند (سخت پوستان، ماهی های کوچک یا کرم ها) که ذائقه آنها را تعیین می کند.

یکی از شبهات ایجاد شده توسط کفال قرمز این است که آیا با ماهی آبی روبرو هستیم یا ماهی سفید که کالری تن ماهی مانند خود ماهی است. این در واقع به درصد چربی بدن شما بستگی دارد که در طول سال متفاوت است. بنابراین از آنجایی که ماهی نیمه چاق است، زمانی است که کفال قرمز بیشتر آبی در نظر گرفته می شود و زمانی که در ماهی سفید قرار می گیرد.

به عنوان یک قاعده کلی، معمولاً سفید در نظر گرفته می شود، زیرا محتوای چربی آن کم است: 4 گرم. برای هر 100 گرم و فقط 89 کیلو کالری. به یاد داشته باشید که ماهی های چرب بین 5 تا 15 درصد و ماهی سفید بین 1 تا 3 درصد چربی دارند.

ماهی دلمی

منبع امگا 3

کفال قرمز محتوای بالایی از پروتئین های با ارزش بیولوژیکی بالا، ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های گروه B (B1، B2 و B3) متمایز است. از جمله مواد معدنی باید به محتوای قابل توجه ید، آهن، فسفر، پتاسیم و منیزیم آن اشاره کرد. علاوه بر این، کالری دریافتی آن بسیار کم است (حدود 90 کیلو کالری در 100 گرم) که آن را به یک ماهی ایده آل برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل می کند.

از جمله مزایای مرتبط با کفال قرمز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اثر ضد التهابی و سلامت قلب (امگا 3).
  • به سیستم ایمنی، عضلانی و عصبی (B1، منیزیم، پتاسیم) کمک می کند.
  • فعالیت ذهنی و حافظه را تقویت می کند (B1).
  • استخوان ها و دندان ها  را تقویت می کند (فسفر).
  • از پوست و غشاهای مخاطی مراقبت می کند (B2).
  • از کم خونی (آهن) جلوگیری می کند.

بیایید به آرد بپردازیم: بهترین روش برای طبخ ماهی انگز چیست؟ این تا حد زیادی به اندازه آن بستگی دارد: اگر متوسط ​​یا بزرگ باشد (از 500 گرم تا 1 کیلوگرم) معمولاً سنگی هستند بهترین پخته می شود. آهن هم اگر بریده شود و کمرش کنده شود خوب است.

از طرفی نمونه های کوچک (معمولاً گلی هستند) به خوبی در شیره خود سرخ می کنند (مراقب این ترفند باشید تا نچسبد!) بدون اینکه زیاد دور شوید تا خشک نشود. برای اینکه آنها را لمس کنید، می توانید آنها را در شراب سفید حمام کنید یا از ادویه هایی مانند رزماری یا آویشن استفاده کنید.

نظر شما در مورد این غذا با ویژگی های مشخص پاییزی چیست؟ کفال با کدو حلوایی و قارچ. برای ایجاد یک بشقاب ده تایی می توانید از سبزیجات فصلی دیگر یا حتی آجیل اضافه کنید. در ماهی فروشی های سوپرمارکت های BM خوشحال می شوند که به شما توصیه کنند تا همیشه بهترین قطعه را بگیرید. ماهی تازه و بهترین بازارهای ماهی.

نحوه تشخیص سنگ یا گل بودن کفال

ماهی و ماهی قزل آلا به دلیل طعم و مزه آن بیشتر از کفال گلی ارزش دارد. هر دو رنگ قرمز مایل به یکسان و ویژگی های مورفولوژیکی بسیار مشابهی دارند، بنابراین برای متمایز کردن آنها باید به جزئیات کوچک توجه کنید:

کفال سنگی: نمایه منحنی. اولین باله پشتی نوارهای تیره و زرد دارد. روی بدنش یک خط تیره (از سر تا دم) و سه نوار زرد رنگ دارد که از روی آن عبور می کنند. بزرگتر از فانگو و با طعم تندتر (با نکاتی از غذاهای دریایی)