روزنامه سال 2023 را با استفاده از کاغذ روغنی a4 چاپ نمودند

تفاوت بین کاغذ پخت و کاغذ روغنی a4 رنگ آنها خواهد بود. یکی سفید و نیمه شفاف است در حالی که دیگری قهوه ای و نیمه شفاف است. کاغذ پخت که به آن کاغذ نانوایی، کاغذ سیلیکونی یا کاغذ کره نیز می گویند. در برخی کشورها به کاغذ پوستی نیز معروف است.

همانطور که برخی از نام های جایگزین آن نشان می دهد، کاغذ پخت بیشتر با استفاده از سیلیکون ساخته می شود. این یک کاغذ نچسب است که برای پخت کلوچه، کیک یا کوفته استفاده می شود.

اغلب برای خط کشی تابه ها، سینی ها یا قالب ها استفاده می شود تا خمیر شما یا هر چیزی که می پزید به سینی یا ماهیتابه ای که برای پختن استفاده می کنید نچسبد. کاغذ پخت با غوطه ور کردن خمیر کاغذ در مواد شیمیایی مانند کلرید روی یا با پوشش دادن کاغذ با ماده ای شبیه سیلیکون تولید می شود.

این یک جایگزین عالی برای روغن پخت و پز و کاغذ مومی است. همچنین می توانید از آن به عنوان شابلون، الگو، مخروط یخ یا کیسه استفاده کنید. کاغذ پخت در برابر حرارت مقاوم است و معمولاً رنگ سفید کمی شفاف دارد.

کاغذ روغنی که به عنوان کاغذ روغنی گیاهی یا کاغذ نانوایی نیز شناخته می شود، یک کاغذ نچسب با پایه گیاهی یا سلولزی است که برای پخت و پز یا پخت استفاده می شود. از ویژگی های آن می توان به عدم چسبندگی، مقاومت در برابر چربی و مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد.

بسیاری از آشپزها از آن برای خط کشی تابه های پخت استفاده می کنند زیرا سطحی دو طرفه و نچسب دارد که آب و روغن را دفع می کند. غذا را همچنین می توان در پوسته بسته بندی کرد، فرآیندی که فرانسوی ها آن را en papillote می نامند.