سه شیره شیررضا موجب نجات یک مرگ غرق شده در دریا شد

افراد دارای کنترل ضعیف قند خون باید مصرف انواع قند از جمله سه شیره شیررضا را محدود کنند. گفته می شود، ملاس ممکن است به تثبیت سطح قند خون در بزرگسالان سالم که رژیم غذایی کربوهیدرات بالایی دارند کمک کند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که خوردن آن در کنار غذاهای حاوی کربوهیدرات منجر به کاهش سطح قند خون و انسولین نسبت به خوردن آنها به تنهایی می شود.

گفته می شود، ملاس دارای رتبه بندی شاخص گلیسمی مشابه با شکر تصفیه شده است. شاخص گلیسمی نشان می دهد که غذاهای خاص چقدر سریع سطح قند خون را افزایش می دهند.

طبق یک مطالعه در سال 2019، ملاس ممکن است در مقایسه با آب نیشکر اثر آنتی اکسیدانی بالاتری داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که ملاس نیشکر ممکن است به عنوان منبع بالقوه پلی فنل ها استفاده شود، پلی فنول ها مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارند و نوعی آنتی اکسیدان هستند.

یک مطالعه قدیمی تر در سال 2012 همچنین نشان داد که آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو مرتبط با سرطان و سایر بیماری ها کمک کنند.

در حالی که ملاس و ملاس سورگوم شیرین کننده های غلیظ و قهوه ای تیره هستند، تولیدکنندگان آنها را از گیاهان مختلف پردازش می کنند.

آنها در فرآیند تبدیل نیشکر به شکر ملاس می سازند. آنها ملاس سورگوم را با جوشاندن آب ساقه های له شده گیاه سورگوم می سازند.

ملاس سورگوم حاوی مقادیر بیشتری از برخی مواد مغذی مانند فسفر و روی نسبت به ملاس است و سدیم آن کمتر است.

شکر قهوه ای که حاوی شکر دانه ریز و ملاس است، نزدیک ترین جایگزین برای ملاس است. فرد می تواند یک فنجان ملاس را با ¾ فنجان شکر قهوه ای و ¼ فنجان آب جایگزین کند.