ماهی خال مخالی و کفال

ماهی خال مخالی و کفال ماهی های آب شور هستند که عمدتاً با مگس ماهیگیری می شوند. هم ماهی خال مخالی و هم ماهی کفال قرمز به شدت توصیه می شود. این ماهی ها در طول سال در دسترس هستند. آنها به دلیل داشتن چربی زیاد ماهی بسیار خوشمزه ای هستند.

صید ماهی قزل آلا  به دلیل نحوه صید آن یکی از تازه ترین و پایدارترین روش هاست. به همین دلیل ماهی خال مخالی و کفال قرمز عمدتا توسط متخصصین ما که سال هاست در این بازار فعالیت می کنند خریداری می شود. زمانی که این گونه‌های ماهی صادر می‌شوند، معمولاً در بسته‌های کوچک بسته‌بندی می‌شوند، مثلاً در جعبه‌های استایروفومی که بیش از ۵ کیلوگرم نباشد.

ماهی خال مخالی و کفال قرمز سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند. آیا می دانستید اگر هفته ای یک بار ماهی خال مخالی یا کفال قرمز بخورید، مقدار توصیه شده روزانه امگا 3 را دریافت خواهید کرد؟

شاه ماهی قرمز

به خصوص در تابستان شکم کفال ها بسیار شکننده است. به همین دلیل برای صادرات فقط از کشتی هایی خرید می کنیم که بیش از سه روز در دریا سپری نمی کنند. زمانی که کفال قرمز می رسد، مطمئن می شویم که ماهی بسته بندی شده حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به مقصد برسد. این کار از طریق جاده و همچنین از طریق هوا انجام می شود. برای حمل و نقل هوایی ما از جعبه های مخصوص توسعه یافته، ضد نشت، بی بو و کنترل دما استفاده می کنیم. این به ما امکان می دهد آن را هم در پروازهای باری و هم در پروازهای مسافربری صادر کنیم. اگر زمانی که پروازتان را ترک می‌کنید، جعبه‌های لوگوی Dayseaday بارگیری می‌شوند، به احتمال زیاد کفال با شما به مقصد شما پرواز خواهد کرد.

صادرات ماهی

ماهی خال مخالی

بیشتر ماهی خال مخالی ما در کانال مانش صید می شود. ماهی خال مخالی صید شده در آنجا بزرگتر از 1 کیلوگرم نیست. ما ماهی خال مخالی تازه را نیز از اسکاتلند وارد می کنیم. ماهی خال مخالی نوعی ماهی است که مانند سالمون نروژی گرم و سرد دود می شود. قیمت نسبتا مقرون به صرفه آن، آن را به یک گونه ماهی بسیار محبوب تبدیل کرده است.

کفال قرمز و ماهی انگز یک ماهی متعلق به خانواده Mulidae، در راسته Peciformes است. عدد ماهی قزل آلا در مورد دو گونه صدق می کند، ماهی قزل آلا سنگی (Mullus surmuletus) و ماهی قزل آلا گلی (Mullus barbatus).

کجا ماهیگیری میکنی؟

کفال قرمز، هم سنگ و هم گل، در آب های دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس زندگی می کند. کفال گلی نزدیک‌تر به ساحل زندگی می‌کند، در اعماق بین 2 تا 30 متر، می‌تواند عمیق‌تر، در کف‌های آوایی، سیلتی یا شنی پیش رود. کفال سنگی می تواند تا 100 متر عمق پیدا کند، همچنین در کف سنگی.

شناخته شده ترین گونه

شناخته شده ترین گونه های کفال عبارتند از:

  1. کفال گلی (Mullus barbatus). به نام کفال قرمز یا کفال قرمز ریش دار نیز شناخته می شود که کالری تن ماهی آن هم بسیار زیاد است. گوشت آن بسیار مورد استقبال قرار می گیرد، اگرچه فشرده تر از گوشت کفال سنگی و بی مزه تر است.
  2. کفال سنگی (Mullus surmuletus). همچنین با نام های کفال راه راه یا کفال نژاد خوب نیز شناخته می شود. اندازه آن معمولاً تا حدودی بزرگتر از قبلی است. طعم گوشت آن تندتر است و به همین دلیل از قیمت بالاتری در آشپزخانه برخوردار است.
  3. همچنین گونه ای به نام کفال سلطنتی (Apogon imberbis) نیز وجود دارد، اگرچه هیچ ارتباطی با کفال ندارد و به خانواده دیگری تعلق دارد.

ماهی دلمی

مشخصه

  • شکل: بدن آن کشیده و از طرفین تا حدودی صاف است.
  • حداقل ارتفاع: 11 سانتی متر
  • رنگ: رنگ آن بسته به عمق و زمان سال بین قهوه ای و قرمز متفاوت است. سنگ دارای یک خط تیره از چشم تا دم و چندین خط زرد در سراسر آن است، در حالی که ماهی قزل آلا گلی صاف است.
  • طول و وزن: حدود 40 سانتی متر است و می تواند تا 1 کیلو وزن داشته باشد. کفال گلی تا حدودی کوچکتر از کفال سنگی است.
  • غذا: از انواع حیواناتی که در بستر دریا یافت می شوند و به اندازه کافی بزرگ هستند مانند کرم های خاکی و سخت پوستان کوچک تغذیه می کند.