گردو چینی موجب به وجود آمدن یک جنگل در شانگهای شد

این یکی از مغذی ترین غذاها برای مغز گردو چینی است، علاوه بر این، به بدن کمک می کند تا از کار سخت روحی و جسمی بهبود یابد. در مقاله خواهیم گفت که گردو چه فواید دیگری می تواند داشته باشد.

گردو را “شاهی” نیز می نامند. از نظر ظاهری شبیه مغز انسان است. و به هر حال، “برای سر” بسیار مفید است. ترکیب این محصول مجموعه ای کامل از عناصر ماکرو و میکرو، ویتامین ها، پروتئین ها و چربی های گیاهی ارزشمند است.

و برای اینکه بیشترین سود را بدون ضرر برای سلامتی داشته باشید، باید گردو را در حد اعتدال مصرف کنید. ما در مورد مهمترین نکات در مقاله صحبت می کنیم.

گردو میوه درختی است که ارتفاع آن به 25 متر می رسد و تا 400 سال عمر می کند. وطن دقیقاً ایجاد نشده است: گیاهان وحشی در قلمرو قفقاز، ماوراء قفقاز، آسیای مرکزی، مدیترانه یافت می شوند – آنها آب و هوای گرم را ترجیح می دهند.

در اروپا، این آجیل برای مدت طولانی شناخته شده است: در منابع قرن 5-7 قبل از میلاد ذکر شده است. اعتقاد بر این است که این گیاه از ایران به یونانیان رسیده است. به پیشنهاد مردم یونان، گردو شروع به سلطنتی نامید آنها بسیار ارزشمند بودند.

و مردم عادی نمی توانستند آنها را بخورند. نام لاتین به عنوان “بلوط سلطنتی” ترجمه می شود. از یونان بود که گردو به کیوان روس آمد و بنابراین چنین نامی دریافت کرد.

مواد رنگدانه های آجیل برای رنگ کردن پارچه ها، مو و پوست حیوانات با تانن درمان شد. برگ های این گیاه امروزه هنوز در طب عامیانه و شیلات استفاده می شود: آنها حاوی مواد معطری هستند که ماهیگیران ماوراء قفقاز طعمه خود را با آن خفه می کنند.

در دنیای مدرن، گردو هنوز هم محبوب است: ارمنی ها حتی هر ساله جشنواره ای را به افتخار او ترتیب می دهند.