مطالبی درمورد ماهی کفال

کفال صخره ای که نام رسمی آن Mullus Surmuletus است، ماهی کوچکی است که در دریای مدیترانه زندگی می کند. این گونه از جنس Mullus است که ویژگی های زیادی با کفال قرمز دارد، اگرچه از نظر طعم و مزه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

کفال های سنگی کجا زندگی می کنند؟

کفال سنگی و صادرات ماهی در عمق متوسط ​​100 تا 120 متری، عموماً در کف سنگی یافت می شود و در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس شمالی فراوان است. بسته به زمان سال، می توان آن را در اعماق کمتری یافت و در تابستان می توان آن را در ساحل مشاهده کرد.

کفال های سنگی چقدر بزرگ و سنگین می شوند؟

این ماهی دارای جثه کوچک تا متوسط ​​با طول متوسط ​​15 سانتی متر است، البته ممکن است اندازه آن به 45 سانتی متر و وزن تقریبی 1.5 کیلوگرم برسد.

کفال های سنگی چه می خورند؟

قابل ذکر است که کفال صخره ای مانند کفال گلی، رژیم غذایی مبتنی بر جانوران دریایی کوچک مانند نرم تنان، آنلیدها، جلبک ها و کرم های چندشاهی دارد. یک جفت هالتر در فک پایین خود دارد که به عنوان اندام های حسی برای یافتن غذا در بستر دریا عمل می کند.

برای صید ماهی کفال از چه طعمه هایی استفاده می شود؟

صید کفال صخره ای معمولا راحت تر از ماهی کفال گلی است و می توان از چوب ماهیگیری با خط بلند با ماهی قزل آلا، خورا یا قلاب خرچنگ کوچک استفاده کرد. خط به کف دریا ریخته می شود و باید به طور مداوم تکان داده شود تا ماهی را جذب کند.

کفال سنگی چه زمانی زاد و ولد می کند؟

کفال صخره ای مانند کفال گلی فصلی تولید مثلی را نشان می دهد. آنها در دو سالگی به بلوغ جنسی می رسند و چرخه تولید مثل خود را بین آوریل و مه آغاز می کنند. تخم‌های خود را می‌گذارد تا توسط نر بارور شوند و از لاروهای پلاژیک بیرون می‌آیند که با رشد به بستر دریا نزدیک می‌شوند و ظاهری شبیه به کفال صخره‌ای بالغ پیدا می‌کنند.کفال سنگی چه زمانی زاد و ولد می کند؟

ماهی دلمی

آیا کفال سنگی خوراکی است؟

شایان به ذکر است که ماهی کفال صخره‌ای دارای گوشتی است که به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرد، چه در دسته‌بندی ماهی‌های گوشتی سفید یا آبی، بسته به میزان چربی آن. گونه‌ای با ارزش غذایی بالاست که محتوای بالای پروتئین و اسیدهای آمینه آن غالب است. به لطف طعمی که دارد، می توان آن را به روش های مختلف، کبابی، در قابلمه یا حتی سرخ شده تهیه کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.